Dag 7: Palenque naar San Cristobal de las Casas - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Jade & Navarro - WaarBenJij.nu Dag 7: Palenque naar San Cristobal de las Casas - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Jade & Navarro - WaarBenJij.nu

Dag 7: Palenque naar San Cristobal de las Casas

Blijf op de hoogte en volg Jade & Navarro

02 Maart 2014 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Goedemorgen, middag, avond allemaal. We zijn vandaag weer vroeg opgestaan aangezien we naar San Cristobal gaan. Na het ontbijt zijn we vertrokken San Cristobal lag op ongeveer 221 km van Palenque af.

We reden via twee watervallen. De eerste genaamd Misol-Ha is een mooie waterval midden in de jungle, het is een rustige plek waar eigenlijk heel weinig toeristen komen.

Deze waterval dankt zijn naam aan de vertaling in de Maya-Taal: Stromend Water. Deze waterval staat ook bekend omdat het een van de locaties was waar de film 'predator' met Arnold Schwarzenegger is opgenomen.

Na een korte stop zijn we doorgereden naar de bekende watervallen van Agua Azul. Na een busrit van twee uur waren we aangekomen bij Agua Azul, waar we onze lunch bestelde (zodat het klaar was als we terugkwamen van de watervallen) en richting de watervallen gingen.

Onderweg er naar toe zag je in de verte wat kleine poeltjes die helder waren, of wit of puur lichtblauw. Totdat we bij de watervallen aankwamen, erg groot en mooi blauw wat uitnodigt tot zwemmen. Er waren wel wat toeristen, maar ook veel Mexicanen die daar hun zondag aan besteedde.

Agua Azul betekent blauw water of in Maya taal: Rio Xumal-Ha. Door de kalksteen is het water erg mooi blauw. Jade is nog het water in geweest en heeft even gezwommen. Zij heeft ook nog een leuke leren tas gekocht, bij een van de vele kraampjes die langs de watervallen staan.

Na wat foto's te hebben geschoten hebben we geluncht (wij namen allebei de gepaneerde fish filet) en zijn we doorgereden richting San Cristobal. De weg naar San Cristobal (overigens de doorgaande weg naar het zuiden toe) bestaat uit duizenden bochten. Het wordt ook de weg van de duizenden bochten genoemd. Deze weg heeft ook van die Kl*te drempels die je nauwelijks kunt zien. Je kunt het vergelijken met het opstapje van een stoep, dus elke keer als er een drempel in zicht is, vol op de rem in zijn een de drempel over en verder. Ook waren er vele vibrado's (Vibrators in het Nederlands) dat zijn een stuk of 5 tot 7 van deze dingen achter elkaar.

Door deze drempels en deze bochten zijn we pas om half 8 aangekomen in ons hotel in San Cristobal. Dit terwijl we om 8 uur vertrokken uit palenque, drie kwartier zijn gestopt bij Misol-Ha en 2,5 uur bij Agua Azul. Het was een vermoeiende dag, maar we zijn nog wel even met de groep wat taco's gaan eten bij een restaurant genaamd Emilio Moustache.

Morgen hebben we tot half 2 wat vrije tijd, onze reisleidster Marion had ook aangeboden om een stadswandeling te gaan maken, maar we hebben de vrije keuze. Om half 2 vertrekken we richting twee indianendorpjes waar alles nog heel traditioneel is.

• 03 Maart 2014 - 20:46

Papa-tua:

Wat een mooie watervallen het is een genot om dit in het echt te zien

• 03 Maart 2014 - 21:10

James:

Prachtige foto's hoor ziet er mooi uit die watervallen. Veel plezier

• 03 Maart 2014 - 22:56

Sandra:

Ben zo jaloers op jullie. Zulke mooie watervallen. En de kleur vh water. Zo mooi. Op naar jullie volgende dag ♥♥♥