Dag 17: Rio Dulce naar Tikal - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Jade & Navarro - WaarBenJij.nu Dag 17: Rio Dulce naar Tikal - Reisverslag uit Tikal, Guatemala van Jade & Navarro - WaarBenJij.nu

Dag 17: Rio Dulce naar Tikal

Blijf op de hoogte en volg Jade & Navarro

12 Maart 2014 | Guatemala, Tikal

Vanochtend ging de wekker om 06.00 uur. We moesten om 07.00 uur onze tassen op de steigers van onze lodge zetten, zodat onze bootsman ze kon vervoeren naar Antonio (onze chauffeur) die het in de bus ging laden. We hebben wat ontbeten om 07.00 uur en om 07.45 zijn we richting de bus gevaren.

Voordat we naar Tikal gingen, zijn we nog even gestopt bij een duurzaam hotelletje, die onze broodjes voor de lunch ging klaarmaken (lekker dikgesneden brood met tonijn en sla, tomaat erin).

Hierna zijn we vertrokken richting Yaxcha, een Maya-site op anderhalf uur afstand van Tikal. Het is een grote site, waar eigenlijk heel weinig toeristen komen. Het wordt goed onderhouden, maar veel is net als in Uxmal of Palenque heel mooi en mysterieus. Het ligt midden in de jungle, dus we zagen wat slinger- en brulapen. Die brulapen maken trouwens een angstaanjagend geluid, alsof er een jaguar, tijger, leeuw of zelfs een dinosaurus staat te brullen.

Yaxcha viel in de klassieke tijd onder de heerserij van Tikal.

Onderweg naar Yaxcha hebben we onderweg een politie-escort opgehaald. Deze rijdt op een motor achter onze bus aan. Ook kwamen we onderweg naar Tikal een Australisch koppel tegen op een fiets, waar je met z'n tweeën op ligt. Zij vertelden dat ze vanuit Canada aan het fietsen zijn, zo'n 10.000 km hebben afgelegd en onderweg zijn naar Chili. Dat is nog zo'n 10.000 km en de verwachting is dan dat ze daar in December aankomen. Misschien een idee voor Jade en mij... hahaha

We waren aangekomen in tikal, ons hotel staat naast het park in de jungle. De naam is dan ook jungle Lodge. We hebben een kamer met een tweepersoonsbed en een open kast met drie klerenhangers. We hebben gedeelde sanitair.... brrr!!!
En de stroom is normaal van zes tot acht en savonds van vier tot tien.

We gaan nu eten, stroom gaat zometeen uit (generatoren), dus we posten het eerder dan normaal.

Adiossssssssss

• 16 Maart 2014 - 07:55

James:

Klinkt mooi, maar waar dan foto's? :)