Dag 15, van Copan naar Rio Dulce - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Jade & Navarro - WaarBenJij.nu Dag 15, van Copan naar Rio Dulce - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Jade & Navarro - WaarBenJij.nu

Dag 15, van Copan naar Rio Dulce

Blijf op de hoogte en volg Jade & Navarro

10 Maart 2014 | Guatemala, Río Dulce

Vandaag zijn we weer wezen ontbijten bij via via reizigershotel/café. Na het ontbijt zijn we vertrokken richting Rio Dulce in Guatemala. Copán de ruinas was leuk voor de korte duur van ons verblijf. Dit door de vriendelijke en meer toegankelijke mensen in tegenstelling tot de mensen in Guatemala en Mexico, die soms wat schuw lijken maar eigenlijk meer bescheiden zijn.

De grensovergang verliep soepel. Dit omdat we minder dan 72 uur in Honduras zijn geweest. Marion hoefde alleen een soort van formulier in te leveren (geen paspoortcontrole) en we waren weer in guatemala.
We zijn richting Rio Dulce gereden, wat op ongeveer 4 uur rijden van Copán ligt. Rio Dulce is een plaatsje aan lago de izabal. Er staan veel kleine jachten en catamarans (vooral van rijkere guatemalteken of amerikanen).

De pan american highway loopt dwars hierdoor heen. We zijn even gestopt op deze weg, want Marion moest nog wat boodschappen doen. We zijn namelijk gaan lunchen bij een waterval midden in het regenwoud, op 21km van Rio Dulce af.

Na de lunch zijn we teruggereden naar rio Dulce waar een bootsman genaamd Nacho ons naar de overkant bracht, waar onze lodge lag.

De lodge genaamd Tijax (spreek uit als: tigash) ligt aan het water en een stuk de jungle in. Marion wist dat Jade (en stiekem ook ik) niet tegen spinnen of iets dergelijks kan, dus heeft ze ons in een lodge geplaatst aan het water.

Het zijn mooie kleine rieten huisjes met een twee persoonsbed en één een-persoonsbed. Jade zat net op het toilet toen ze iets zag lopen naast haar op de muur, een salamander.

We hebben wat gegeten (ik had snoek, jade had beef tenderloin).

Daarna zijn we teruggegaan naar onze kamer, hebben we gedoucht en de klamboe onder onze matras gedaan zodat geen beest meer erin kon.

Morgen gaan we naar livingston, zwarte negerbevolking, die daar heen zijn gehaald als slaven en daar zijn gebleven.

Adioss

• 11 Maart 2014 - 16:53

Sandra:

En nu maar hopen dat er geen andere enge beesten zijn :-)

• 11 Maart 2014 - 23:43

Martin:

hallo Jade & Nav, jullie blog regelmatig gelezen , wat een avontuur , ik ben benieuwd naar jullie foto's
    een hagedisje doet je niks, eet de vliegen en muggen voor je op... maar die spinnen.....
    goede reis verder en voorzichtig
    liefs Martin & Mika

• 12 Maart 2014 - 09:38

Ray:

En hebben jullie het nog naar jullie zin? Lijkt me interessant morgen have fun.
    Vandaag laatste dag in Papoea, om 11:00 vliegtuig naar Bali via Makassar, hoop daar rond 18:00 te zijn.