Dag 12, Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jade & Navarro - WaarBenJij.nu Dag 12, Antigua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Jade & Navarro - WaarBenJij.nu

Dag 12, Antigua

Blijf op de hoogte en volg Jade & Navarro

07 Maart 2014 | Guatemala, Antigua

Vandaag ging de wekker iets later we gingen om kwart voor 8 ontbijten in ons hotel.

Na het ontbijt hebben we nog even geskyped met mama Connie! Om 9 uur zijn wij een wandeling gaan maken door de mooie koloniale stad van Antigua.

Antigua is een rijk, levendig, koloniaal stadje met veel kerken. Overdag komt hier de maya bevolking uit de bergen om hun spulletjes te verkopen.
We zijn bij de Jade fabriek geweest. Een kleine presentatie gehad over Jade steen in China en jade in Guatemala. Een rondleiding gehad in het kleine fabriekje, waar we zagen dat het bewerkt werd met diamant. Ook een rondleiding gehad in het kleine museum met replica's van de maskers en stenen en geschriften van de Maya dingen.

Na een kleine wandeling in de winkel hebben Jade en ik armbandjes gehaald met daarop het soort maya sterrenbeeld en jade heeft ook nog een horloge gehaald waar maya steentjes aan hingen.
Na een paar mooie kathedralen en Arco de Santa Catalena, liepen we richting de chicken bus station (opgepimpte oude amerikaanse schoolbussen), maar jade kreeg buikpijn en moest naar het toilet dus zijn we teruggegaan naar het hotel. Onderweg naar het hotel zijn we nog even gestopt bij een fair trade winkel. Indianen verkopen daar van alle soorten souveniertjes van maskers tot armbandjes tot t-shirts. Ook verkopen ze kledij van verschillende indianen volkeren. Jammer genoeg hebben we onderweg weinig tot geen magneetjes/sleutelhangers gezien. (Dus de magneet/sleutelhangerverzamelaars geduld we zijn nog net niet op de helft van de reis haha). Jade is toen gaan slapen.

Nadat jade wakker werd hebben we nog even geskyped met mama Sandra en koya. Hierna zijn we gaan omkleden en zijn we gaan eten in een mexicaans restaurant (ja, mexicaans in guatemala haha). Hierna hebben we nog geprobeerd ergens te pinnen, maar de bank (waar de geldautomaat binnen stond) was dicht. Morgen nieuwe kansen.

We zagen op de terugweg een hele stoet met mensen en kaarsjes bij een kathedraal. De weken voor pasen zijn hier elke week gebeurtenissen, net werd de lijdensweg van christus nagedaan en werd een mis gehouden onderweg naar die kathedraal.

Toen zijn Jade en ik met onze reisleidster teruggelopen naar het hotel, elke keer achterom kijkend of er niemand ons achtervolgde. Uiteindelijk zijn we veilig in het hotel aangekomen en gaan we nu slapen.

Morgen wacht een lange reis richting Copan, Honduras. Hopelijk verloopt de grensovergang soepel en is het niet druk.

Adiossss

• 08 Maart 2014 - 08:52