Dag 2 Chichén Itza/Merida - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jade & Navarro - WaarBenJij.nu Dag 2 Chichén Itza/Merida - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Jade & Navarro - WaarBenJij.nu

Dag 2 Chichén Itza/Merida

Door: Nav

Blijf op de hoogte en volg Jade & Navarro

25 Februari 2014 | Mexico, Mérida

De wekker ging om half 7 's-ochtends, echter was Jade al om 4 uur wakker. Dit kwam waarschijnlijk door de Jetlag. Eenmaal ontbeten in het hotel (het ontbijt is inclusief in de hotels in mexico) hebben wij onze spullen gepakt en zijn met de groep in de bus gestapt richting Chichén Itzà. Voordat wij Chichén Itzà betraden stopten wij nog bij een Cenote. Een cenote is een ondergrondse poel die in het klovenstelsel van de krater (van de meteorietinslag die de dino's heeft uitgeroeid) gevormd is. Wij gingen naar een van de bekendste cenote's genaamd Ik Kill (mayataal: plaats van de winden).

Na op deze plek geluncht te hebben zijn wij doorgereden naar Chichén Itzá. Dit was een van de belangrijkste steden van de Maya en betekent bronnen van de Itzá. Hier bevindt zich een van de bekendste bolwerken uit de geschiedenis van de Maya, El Castillo of de piramide van Kukulcan of Quetzalcoatl. Deze tempel staat op de werelderfgoedlijst van Unesco en is een van de 7 nieuwe wereldwonderen.
De hele Maya site van Chichén Itzá bestaat uit vele onderdelen, zoals het balspelveld, en andere tempels of bezienswaardigheden waarmee de maya's de tijd bepaalden. Wij werden rondgeleid door een Nederlandse gids (anders dan onze eigen reisbegeleidster)

Chichén Itzá is een adembenemend voorval, wat je alleen maar kan geloven als je het zelf ervaart of het met eigen ogen ziet.

Na alles een beetje gezien te hebben zijn we doorgereden naar Merida.

Merdia is een belangrijke stad in Yucatan (Schiereiland of provincie in mexico). Het is gebouwd op de ruines van de Maya-stad Tiho. Het erfgoed van de Maya's is vooral terug te vinden in de kleding. Indiaanse vrouwen dragen nog steeds de huipil, een witte bloes met boorduurwerk rond de hals en de zoom.

Het is een mooie stad met leuke pleinen en restaurantjes.

Wij zijn tevens weer met de hele groep uit eten geweest bij een mexican grill. Vandaag zijn we weer vroeg gaan slapen, want morgenvroeg vertrekken we richting een mangrovegebied waar een hele kolonie met flammingo's zich bevind.

• 26 Februari 2014 - 07:23

Inge:

Hey lieverds, wat een mooi begin van jullie reis. Toch leuk dat we jullie reis zo mee kunnen maken. Zit nu in de bus naar het werk. Dat is toch wel andere koek. Fijne dag vandaag. X

• 26 Februari 2014 - 08:28

Sandra:

Zo die foto op de app is echt mooi. Ben blij dat julie deze reis kunnen maken. Kan niet wachten op alle foto's. Have a good day. Love you xxx

• 26 Februari 2014 - 13:22

Chantalla:

Heel leuk om zo mee t lezen wat jullie meemaken! Ga lekker genieten van alles wat je ziet. Dan ik weer meegenieten van jullie verhalen. X

• 26 Februari 2014 - 16:19

Papa-tua:

Mooi verhaal, leuk geschreven, kan niet wachten op de rest van jullie verslagen.
    Heb veel plezier en geniet van al het mooie.

• 26 Februari 2014 - 19:06

Rolf En Ireen:

Geniet van al het moois en laat het over je heen komen.

• 26 Februari 2014 - 21:08

Ray:

Mooi hoor, heel indrukwekkend om te zien.
    Maar ik denk nog mooier als je daar staat en het in alle dimensies tot je kan nemen.
    Geniet van alle indrukken die jullie tegen gaan komen.