Dag 1 "de reis" - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Jade & Navarro - WaarBenJij.nu Dag 1 "de reis" - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Jade & Navarro - WaarBenJij.nu

Dag 1 "de reis"

Door: Nav

Blijf op de hoogte en volg Jade & Navarro

24 Februari 2014 | Mexico, Cancún

Na een vlucht van 10 uur, zijn we aangekomen op vliegveld Holguin, Cuba. We zijn geland om 12 uur Cubaanse tijd, er is hier een tijdsverschil van 6 uur i.v.m. Nederland en het is 28 graden celcius.
We maken deze stop omdat er mensen hier uitstappen, mensen tevens weer instappen voor de terugvlucht naar NL via cancún en omdat er getankt moet worden.
Het is een klein vliegveld, in de souvenirsshops in de transithal zie je vele boeken, t-shirts en andere spullen waar Che Guevara op is afgebeeld. Het rookhok is klein, het staat blauw van de rook omdat er geen afzuiger is Jade heeft twee sigaretten gerookt, maar de eerste werd ze duizelig en de tweede viel niet helemaal lekker. Wellicht een hint om te stoppen??? Nav moet al sinds dat we wegreden van huis poepen, maar durft niet te poepen aangezien hij vies is van alles. Hij heeft gewacht met poepen totdat we in ons hotel in Cancún waren aangekomen. (Wat een opluchting) De vlucht van Holguin naar Cancún duurde anderhalf uur. Eenmaal aangekomen op het vliegveld, moesten wij onze douane en immigratieformulieren laten stempelen (deze moesten wij in het vliegtuig invullen). Een arrogante vrouw zit achter de balie en reageert wat agressief omdat Jade iets vergeten was in te vullen. Bij de douane staat een veel te lange rij, mensen spreken ons aan in het Spaans, blijkbaar denken ze allemaal dat wij Mexicanen zijn. We liepen naar buiten en zagen Sawadee staan met een grote groep, eenmaal aangesloten zagen wij de vriendin van Jade (Nathalie), die als hostess werkt voor Arke. Haar zien we aan het eind van onze trip in Playa del carmen. We kwamen aan in ons hotel Radisson, mooi hotel! We maakten een kennismakingsrondje met de rest van onze reisgenoten. Veel ervaren reizigers en nog een even jong stel als wij die tevens hun eerste grote reis maakt. We zijn gaan eten met zijn allen in het hotel en daarna is iedereen gaan slapen rond een uur of 9.